Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Voor alle andere vragen, opmerkingen of suggesties, ook met betrekking tot het forum.

Moderator: Jan-Geert

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor DavePB » zo jan 17, 2021 1:13 pm

Veel succes met je nieuwe baan Gijs.
R15 TL in restauratie (1975),
R15 GTL Grand Prix in afwachting van restauratie (1977)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R20 TS (1984)
ZOE Q210 Intens met 43KwH accu-upgrade (2013)
DavePB
Standaard gebruiker

Berichtdoor Rudi » zo jan 17, 2021 3:55 pm

Inderdaad rustig hier dus laat ik dan maar een antwoord typen. Had al via LinkedIn gezien dat je weer aan het werk bent inderdaad, dat is mooi. Het werken vanuit thuis is herkenbaar. Voor de lockdown kwam ik 1 a 2 keer per maand op kantoor (en voor Corona 5 dagen per week), de afgelopen tijd ben ik er helemaal niet meer geweest. In het begin wennen maar nu zou het weer raar voelen om "naar het werk" te gaan.

"Al" 3 jaar dezelfde auto, dat loopt uit de hand :-). Ik ben inmiddels bijna bij 21 jaar (en kwam erachter dat onze andere auto's inmiddels ook alweer 8 en 11 jaar in bezit zijn). We rijden soms maar een doelloos rondje in het weekend met de 25 dan blijft hij in ieder geval in beweging :-).

Rudi
Afbeelding Renault 25 TX Manoir 1989
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor GijsB » ma apr 05, 2021 2:24 pm

Een van de dingen die ik nog niet van mijn lijstje op het gebied van autokoop, -verkoop, -bezit en noem maar op kon afstrepen, was het terugkopen van een auto die ik eerder in bezit heb gehad. Jullie raden het al: dat vinkje kan ik nu ook zetten.

De gelukkige is de Peugeot 405 Mi16 die ik in de zomer van 2017 in Duitsland kocht. In die tijd was dat een noodzakelijk inkomen. Op de momenten dat het qua schrijf- en adviesklussen wat rustiger was, kocht ik nogal eens een leuke auto, vaak in Duitsland, die ik dan weer met wat winst doorverkocht. Een enkeling, zoals de 405, haalde dit forum, de meeste niet.
Die Mi16 heb ik destijds een paar maanden zelf gehouden. Gewoon, omdat ie zo leuk is. Uiteraard getwijfeld om 'm zelf te houden, maar er zat geld in, dus toch maar niet gedaan. Eind 2017 verkocht ik de 405 aan een bekende uit de autojournalistiek.

Afgelopen zomer ruilde hij de 405 weer in, niet geheel toevallig ook bij een bekende van me die vooral in Audi's en Volkswagens 'doet'. De 405 werd aan de buurman gegund, ook een youngtimerhandelaar. Die besloot de 405 te houden en er een rally mee te rijden, waarna de auto in de privécollectie belandde. Maar begin dit jaar besloot hij toch de 405 online te zetten, niet wetende dat ik via-via wist dat de Mi16 in zijn collectie beland was. Lang verhaal kort, de deal was snel gesloten. Er is de afgelopen jaren goed voor de Peus gezorgd en ondanks dat de kilometerstand natuurlijk is opgelopen, zijn de technische en optische staat nog steeds zoals toen. Dus ik ben er (weer) blij mee!

Afbeelding
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Peugeot 405 Mi16 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator

Berichtdoor Rudi » za apr 10, 2021 9:48 am

Gefeliciteerd, er gaat uiteindelijk niets boven een Franse auto (althans niet voor mij).

Ik heb zelf nu een Franse en een Duitse auto en in het verleden ook beiden gehad (Audi 100, Mercedes W123, Peugeot 604, vorige R25, Citroën C15, Renault Express), niet alle Duitse auto's zijn slecht maar ik ben zelf meer gesteld op comfort en af en toe iets geks dan saai en voorspelbaar.

Rudi
Afbeelding Renault 25 TX Manoir 1989
Rudi
Super gebruiker

Vorige

Keer terug naar Off topic