Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Voor alle andere vragen, opmerkingen of suggesties, ook met betrekking tot het forum.

Moderator: Jan-Geert

Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » do jun 14, 2018 8:52 pm

Hallo allemaal,

In navolging op de sectie te koop, gezocht.


Is het misschien een idee, mede omdat ik het voor de 25 nog nooit gezien heb , een lijstje te maken met ‘richtprijzen’ voor
de Renault 25 in de staten , rijdende met APK, orgineel en knap , in top staat . Dit dan in fase 1 , fase 2 of bouwjaar (ivm overgangs regeling )

Voordelen, het is er nog niet dus ‘wij’ bepalen de prijzen.
Anderen zien de prijzen, mogelijk handelen ze er naar.
Waardoor er hopelijk ook meer mensen op het forum verschijnen.

RJ, indien iedereen het er mee eens is zou deze dan sticky boven aan de te koop lijst kunnen ?
Wie vinden het leuk deze lijst te maken , daarna deze te vergelijken en te publiceren ?


Ik ben best bereid een lijstje te maken maar vind wel dat er zeker 3 mensen een lijstje maken mogen omdat (a) meningen verschillen en (b) zodat er in goed overleg een gemiddelde bepaald kan worden.

Kan dus ook negatief uitvallen voor inderdaad mensen die ‘denken’ dat hun 25 , een waarde heeft van 10000 euro .

De gemiddelde taxateur zal hier ook naar kijken.
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » do jun 14, 2018 8:57 pm

Ik hoor graag jullie mening, danwel positief als negatief want het is wel iets wat samen opgesteld mag worden zodat het reeel blijft.
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor GijsB » vr jun 15, 2018 11:48 am

Op zich een aardig idee Jasper, alleen vraag ik me af wat we er concreet aan hebben. De afgelopen jaren hebben we, niet alleen hier op het forum, al van alles voorbij zien komen qua vraagprijzen. En dan nog, vragen is één, daadwerkelijk verkopen voor dat geld twee.

De markt voor de R25 is buitengewoon klein, dat zie je wel aan de gemiddelde tijd dat een nette R25 voor, pakweg, 1500-2000 euro te koop staat. En ik geloof niet dat verkopers, of het nu handelaren of particulieren zijn, hun prijs bepalen aan de hand van een lijstje op een forum. Misschien toevallig, maar zeker niet per definitie. En het kan twee kanten op werken, want je kunt ermee ook een potentieel koopje mislopen doordat de nietwetende Lexusdealer die een Baccara ingeruild heeft zijn vraagprijs nog snel even naar boven aanpast nu hij weet dat het een bijzondere uitvoering is.

Mijn visie globaal:

Fase 1/2 in rijdbare staat, maar met werk en roest: max 500 euro, misschien iets meer voor een bijzondere uitvoering/motor
Fase 1/2 viercilinder in nette staat, onderhouden en met recente apk: 1500 euro

Fase 1 viercilinder zeer netjes en met lage kilometerstand: max. 4000 euro
Fase 1 zescilinder in nette staat en met recente apk: max 2500 euro
Fase 1 zescilinder zeer netjes en met lage kilometerstand: max 5000 euro
Fase 1 V6 Turbo in nette staat en met recente apk: max 4000 euro
Fase 1 V6 Turbo zeer netjes en met lage kilometerstand: max 7500 euro
Limousine in nette staat en met recente apk: max 5000 euro, executive en/of turbo +1000 tot 2000

Fase 2 viercilinder zeer netjes en met lage kilometerstand: max 3000 euro
Fase 2 zescilinder in nette staat en met recente apk: max 2500 euro
Fase 2 zescilinder zeer netjes en met lage kilometerstand: max 4500 euro
Fase 2 V6 Turbo in nette staat en met recente apk: max 35000 euro
Fase 2 V6 Turbo (Baccara) zeer netjes en met lage kilometerstand: max 7500 euro
Baccara in nette staat en met recente apk: 3000 euro
Baccara zeer netjes en met lage kilometerstand: max 5000 euro
Gijs
Afbeelding
maar nog wel een:
Saab 9-3 Aero Cabrio Abbott RHD, 2001
Peugeot 605 SLi 1994
VW LT 2.0 Westfalia Sven Hedin, 1979
Citroën Visa Club, 1979
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 937
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Netherlands

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor §teven » vr jun 15, 2018 3:24 pm

Ik denk dat Gijs wel een aardig beeld heeft neergezet van de vraagprijzen die we over het algemeen de afgelopen tijd hebben gezien. Maar het blijft koffiedik kijken wat realistisch is en blijft. Je zou verwachten dat de € 120 auto's snel verkocht worden, ongeacht prijs, maar ik heb het idee dat dat tegenvalt. En wellicht worden de U9's binnenkort opeens weer erg interessant omdat dan ook steden oude benzinewagens gaan weren en U9 het minimale is dat toegelaten wordt. En het is natuurlijk nog altijd "wat de gek ervoor geeft". Iemand die specifiek op zoek is naar een blauws GTS met automaat vanwege nostalgische redenen, wil daar misschien best meer voor neerleggen dan wij realistisch vinden.

Al met al vraag ik me af wat zo'n lijstje gaat toevoegen en voor wie dat nuttig is. Misschien moet je de markt ook maar de markt laten, het blijven vraagprijzen en als een verkoper volhardt in een (in onze ogen) te hoge prijs, komt diegene daar zelf wel achter en handelt daar wel of niet naar.
Afbeelding
maar nog wel een:
Renault Clio Initiale, LPG, 2002
Volvo 940 Estate HPT, benzine, 1997
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1199
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Elst

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » vr jun 15, 2018 3:39 pm

Dank je wel Gijs voor jouw inbreng , ik neem aan dat je bij V6 turbo fase 2 ‘ 3500 ‘ bedoeld ;-)

Ik zal mijn inbreng vanavond schrijven
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » vr jun 15, 2018 3:49 pm

@ steven , jullie hebben ook wel gelijk, jullie brengen goede redenen . Inderdaad kan de Lexus dealer zijn ingeruilde baccara op eens verdubbelen in prijs en ook steven heeft wel een paar punten .
Toch gaan we op een punt komen dat er 25 getaxeerd worden en dat ivm verzekeringen en waarden en daarvandaan gezien is het handig . Wij zullen nooit de ‘ alpine ‘ status krijgen (als voorbeeld) en hier wordt al jaren een dergelijke staat bijgehouden (zie mille Miles, blad alpine) en op Le bon coin zie je dat die idee prijzen over het algemeen kloppen.

Nadeel ‘ je gooit je eigen ruiten in ‘
Voordeel ‘ richting prijzen bestaan ‘
Voordeel ‘ misschien meer volk op het forum ‘
Voordeel ‘ taxatie waarden zijn beschikbaar als richting ‘
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Boer » vr jun 15, 2018 4:11 pm

Ik heb een taxatie rapport van 5000 euro van ongeveer 3 maanden terug
Safrane bacarra v6i 1993 van 2003 tot 2012. 315000km Safrane rxe v6i 1992 van 2012 tot 2017 232000km . Renault 25 v6i bacarra 1991 van 2017 tot ? Nu 163000km
Renault 25 v6 i bacarra 1991 174000km sinds 2017
Boer
Standaard gebruiker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do aug 10, 2017 9:17 pm

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor GijsB » vr jun 15, 2018 6:53 pm

Bedenk dat een taxatie voor verzekeringsdoeleinden allerminst een garantie is voor de opbrengst bij verkoop. Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Een taxatie gaat doorgaans op basis van vervangingswaarde (wat kost het om een soortgelijk voertuig in soortgelijke staat terug te kopen als het getaxeerde voertuig) of, indien er geen vergelijkingsmateriaal is of het een volledig gerestaureerde, door middel van facturen gedocumenteerde auto is, op basis van herbouwwaarde.

Stel, iemand laat door mij zijn Renault 25 TX uit 1990 taxeren die hij/zij om nostalgische redenen helemaal gerestaureerd heeft, met een gereviseerd motorblok, zoveel mogelijk nieuwe originele delen, gespoten, nieuwe bekleding, noem maar op dan kan het maar zo zijn dat er een mapje bij de auto zit met facturen ter waarde van 20.000 euro. Dan taxeer ik op basis van een herbouwwaarde, want een vergelijkbare gerestaureerde TX koop je nooit in die staat weer terug. Wel eentje van 1000 euro waar je vervolgens 19k in moet steken om 'm nieuw te krijgen.

Taxeer ik een hele mooie, goed onderhouden V6 met 150.000km op de klok, wat historie erbij en aantoonbaar recent groot onderhoud, om maar eens wat te noemen, dan kan ik daar zo een vervangingswaarde van 5.000 euro aan hangen. Want het is na enig zoekwerk best mogelijk een nette te vinden in Europa voor dat geld en lukt dat niet, dan koop je er een van 3500 euro en laat er voor 1500 euro flink onderhoud aan uitvoeren.
Gijs
Afbeelding
maar nog wel een:
Saab 9-3 Aero Cabrio Abbott RHD, 2001
Peugeot 605 SLi 1994
VW LT 2.0 Westfalia Sven Hedin, 1979
Citroën Visa Club, 1979
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 937
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Netherlands

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » vr jun 15, 2018 7:41 pm

Klopt Gijs, de taxatie waarde is geen maat voor een mogelijke verkoop. Er zijn mensen die dat inderdaad wel denken maar helaas ..
Het is waarheid dat ‘als’ De auto getaxeerd is en daarna bij een ongeval betrokken is geweest, dan is een taxatie rapport afhankelijk van wat voor een verzekerings vorm wel erg fijn.

Je taxeert de auto niet , stopt er 10 k in , auto wordt aangereden (verhaal schade) dan is het daaag 10 k

Ik ga straks lijstje maken
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » vr jun 15, 2018 7:43 pm

Boer schreef:Ik heb een taxatie rapport van 5000 euro van ongeveer 3 maanden terug



Op welke? Dat is een mooi bedrag
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » vr jun 15, 2018 9:38 pm

Hallo allemaal,

Ik ben het eens met het lijstje van Gijs dat we niet ieder type benoemen moeten, dit was vroeger wel zo dat een TXE een beduidende meerwaarde had dan een GTX maar nu spelen andere zaken die veel belangrijker zijn zoals roest en onderhoud, orginaliteit en staat van de auto.
Misschien dat zeldzaamheid in de toekomst mee spreken gaat maar vooralsnog is alles zeldzaam aan het worden.
In Frankrijk is een tijd de TS en GTS bijzonder gewild geweest, ik weet niet precies waardoor dat komt want naar mijn weten kennen ze daar geen wegenbelasting. Als iemand daar het antwoord op weet stel ik voor dit te vertellen.
Dat de fase 1 een meerwaarde kent van voor 1988 is wel duidelijk, deze zijn gewild ivm de overgangsregeling .
Alle auto,s hebben een geldige APK en rijden.
Kilometerstanden zeggen mij niets, ik heb renault 25 gezien met 300.000 km die er veel beter uitzagen dan een met 50.000 km. De betrouwbaarheid van een auto hangt af van de beste monteur die er aan gewerkt heeft.
Ik vind het daarom niet nodig op km standen te beoordelen.
Ik begin heel uitgebreid maar verderop zal het qua tekst karig zijn maar naar mijn idee wel duidelijk. Naar mijn idee spreek ik over maximaal prijzen .

A: uitmuntende staat, alles compleet en alles werkt. onderhoud bekend .
B: redelijke staat, alles compleet en werkt en is een goede basis voor restauratie.
C: APK waardig, alles is veilig maar met werk, roest en op den duur geen basis voor restauratie.

Een fase 1 alle 4 cilinder benzine van voor 1988 met werk, roest maar wel een geldige apk maximaal 500 euro (C) --- redelijke staat 1500 euro (B) ---- uitmuntende staat 2500 euro (A)
Een fase 1 v6 automaat van voor 1988 met werk, roest maar wel een geldige apk maximaal 500 euro (C) --- 1500 euro (B) ---- 2500 euro (A)
Een fase 1 V6 handbak van voor 1988 met werk, roest maar wel een geldige apk maximaal 600 euro (C) --- 1600 (B) --- 2600 (A)
Een fase 1 V6 Turbo van voor 1988 met werk, roest , APK maximaal 1000 euro (C) --- 2500 (B) ---- 5000 (A)
Een fase 1 diesel van voor 1988 met werk , roest, APK maximaal 250 euro (C) --- 500 (B) --- 1000 (A)

Een Fase 1/2 van na 1988 4 cilinder benzine tot 1990 met werk, roest maar wel een geldige APK maximaal 400 euro (C) --- redelijke staat 750 euro (B) --- uitmuntende 1500 euro (A)
Dit houd in nederland dus in de 2.0 en de 2.2 liter motoren zoals de TS, GTS, TX en GTX.
Een fase 2 van na 1990 4 cilinder benzine met werk, roest maar wel een geldige APK maximaal 500 euro (C) --- redelijke staat 1000 (B) -- uitmuntende staat 1750 (A)
Als in de TXE, TI, en de TXI.
Een fase 2 diesel van na 1988 zou ik euhhmmm.. laten wegen? nee sorry .. 250 (C) --- redelijke staat 500 (B) --- uitmuntende staat (1000)

Fase 2 V6 automaat vanaf 1988 , 750 (C) --- redelijke staat 1250 (B) --- uitmuntende staat 2500 (A)
Fase 2 V6 handbak vanaf 1988 , 850 (C) --- redelijke staat 1350 (B) --- uitmuntende staat 3000 (A)

Fase 2 V6 Turbo B295 tot 1990 , 1700 (C) --- redelijke staat 2500 (B) --- uitmuntende staat 5000 (A)
Fase 2 V6 Turbo B29G vanaf 1990 , 2000 (C) --- redelijke staat 3000 (B) --- uitmuntende staat 6500 (A)

25 Baccara v6 automaat alle bouwjaren , 2000 (C) --- redelijke staat 4000 (B) --- uitmuntende staat 6000 (A)
25 Baccara V6 handgeschakelde alle bouwjaren , 2100 (C) --- redelijke staat 4100 (B) --- uitmuntende 6500 (A)

25 Baccara V6 Turbo B29G 2500 (C) --- redelijke staat 4500 (B) --- uitmuntende staat 7500 (A)

en dan de limo.. Ik heb daar geen kijk op omdat de limo,s mijn interesse niet hadden dus heb ze alle jaren niet gevolgd. Ik ben het daarom wel eens met Gijs

(Limousine in nette staat en met recente apk: max 5000 euro, executive en/of turbo +1000 tot 2000)

Misschien dat Jos daar meer kijk op heb?

Extra,s als fabrieks opendak tellen niet mee, orgineel alarm,airco, ergonomie pakket etc. Dat is leuk maar dat houd het verschil in het aanbod

Wie wil er ook een lijstje maken ?
Laatst bijgewerkt door Jasper op za jun 16, 2018 6:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Boer » za jun 16, 2018 2:14 am

Dat is een van m n baccara s de grijze de 39 hgd 3
Safrane bacarra v6i 1993 van 2003 tot 2012. 315000km Safrane rxe v6i 1992 van 2012 tot 2017 232000km . Renault 25 v6i bacarra 1991 van 2017 tot ? Nu 163000km
Renault 25 v6 i bacarra 1991 174000km sinds 2017
Boer
Standaard gebruiker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do aug 10, 2017 9:17 pm

Re: Waarde bepaling Renault 25 (idee topic)

Berichtdoor Jasper » di jul 03, 2018 4:31 pm

Hallo,

Is er nog iemand die zijn of haar visie wil delen over de waarden ?
Anders pak ik het gemiddelde van wat Gijs en wat ik geschreven heb.
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 271
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg


Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten