Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Voor alle andere vragen, opmerkingen of suggesties, ook met betrekking tot het forum.

Moderator: Jan-Geert

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor §teven » za dec 02, 2017 7:24 am

Dit zijn nog VW's van de bakelieten soort van voor het sjoemeltijdperk, dus volgens mij kunnen jullie gezamenlijk rustig doorboemelen.
Afbeelding
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Elst

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor Jan » za dec 02, 2017 1:04 pm

Zolang het duurt....de voorzitter doet zelden afstand van zijn vehikels. Het nieuwe lid echter...... :evil:
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator
 
Berichten: 4975
Geregistreerd: ma dec 16, 2002 7:43 pm

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor §teven » za dec 02, 2017 5:06 pm

Haha, dat is waar. Gelukkig heeft die club nog regel dat je minstens een jaar ervaring met het vehikel moet hebben.
Afbeelding
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Elst

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor §teven » di dec 12, 2017 7:14 pm

Gijs, verlaat de LT-club, want dit dit is echt iets voor jou.
Afbeelding
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Elst

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor GijsB » di dec 12, 2017 9:00 pm

Toegegeven, erg leuk!
Afbeelding

Maar niet zo leuk als:
Afbeelding

Maar om nu mijn welkomstgeschenk van de Club op te geven voor zo'n Volveau... laten we dat maar niet doen. We weten immers wat de prijs is die je betaalt voor een vertrek in bad standing, of de voorzitter nu Henk K. of Jos H. heet.
Afbeelding
Gijs
Afbeelding
maar nog wel een:
Saab 9-3 Aero Cabrio Abbott RHD, 2001
Peugeot 605 SLi 1994
VW LT 2.0 Westfalia Sven Hedin, 1979
Citroën Visa Club, 1979
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 954
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Netherlands

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor Robby » wo dec 13, 2017 1:08 pm

Nog steeds zonde dat je die bruine combi weer hebt verpatst.
Ik krijg spontaan weer een Renaultoloog déjà vu :P

RJ.
R25 V6 (160bhp) / R25 V6 Turbo (182bhp)
Robby
Site Admin
 
Berichten: 11650
Geregistreerd: di dec 17, 2002 6:17 pm
Woonplaats: De Wijk

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor GijsB » wo dec 13, 2017 1:20 pm

Renaultoloog 2014 was een andere combi: donkergroen met een iets kleiner Kipje.

Afbeelding
Gijs
Afbeelding
maar nog wel een:
Saab 9-3 Aero Cabrio Abbott RHD, 2001
Peugeot 605 SLi 1994
VW LT 2.0 Westfalia Sven Hedin, 1979
Citroën Visa Club, 1979
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 954
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Netherlands

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor §teven » wo dec 13, 2017 2:10 pm

En wanneer ga je naar groot? Een bruine Heuliez-25 met goudbruine dubbelassige Tabbert erachter?
Afbeelding
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Elst

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor Jasper » wo dec 13, 2017 5:13 pm

Mag een 25 dat trekken ?
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker
 
Berichten: 299
Geregistreerd: vr dec 20, 2002 8:48 pm
Woonplaats: Luxembourg

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor §teven » wo dec 13, 2017 5:50 pm

Zo'n oude Tabbert zit tegen de 1.300 kg, dus met een V6 heb je nog marge genoeg. Niet teveel laden natuurlijk.
Afbeelding
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Elst

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor GijsB » wo dec 13, 2017 6:24 pm

Zelfs een vijfje krijgt een tandemasser de berg op, dus een Tabbert is voor een R25 geen probleem.

https://youtu.be/jsjw1yc6q4w?t=17s
Gijs
Afbeelding
maar nog wel een:
Saab 9-3 Aero Cabrio Abbott RHD, 2001
Peugeot 605 SLi 1994
VW LT 2.0 Westfalia Sven Hedin, 1979
Citroën Visa Club, 1979
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 954
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Netherlands

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor GijsB » zo jan 07, 2018 8:26 am

Zondagmorgen, het moment van de week dat dit topic ooit begon en ook nu weer een prima tijdstip om de gebeurtenissen van de afgelopen weken te reflecteren. Want dat waren er nogal wat... Uitzicht op het Achterhoekse boerenland met wat paarden in de wei (ik pas op de boerderij van vrienden dit weekend) en een stevige bak koffie na de laptop om op te warmen na de eerste voederronde zijn de ingrediënten van de dit verslag.

Afbeelding

Ruim een maand hield dit olijke neusbeertje me in zijn greep: tot ik de verleiding niet meer kon weerstaan, de Peugeot 407 een schop gaf en sinds woensdag weer lekker kilometers maak in een auto die me veel beter past dan dat iets te moderne PSA-geweld. Kaal, degelijk en sympathiek zijn de USP's van deze Passat Variant 2.0 GT automaat, die in 1991 nieuw werd geleverd door Volkswagen-dealer Avanti in Ter Aar en tot 2016 van dezelfde eigenaar is geweest. Elektrische ramen, centrale vergrendeling en zelfs een afdekzeiltje over de bagageruimte konden er niet af, maar airco zit er wel op. En natuurlijk lak in mijn lievelingskleur, waar de eerste eigenaar niet voor hoefde bij te betalen. Blij mee!

Afbeelding

Bij toeval liep ik een paar weken geleden tegen een hartstikke frisse Citroën XM aan. Ingeruild bij een Volvo-specialist die eigenlijk niet zo goed wist wat hij ermee moest, maar voor wie gelukkig duidelijk was dat de sloop te vroeg zou zijn. Want ja, een keurige XM 2.0i 16v SX uit 1997 met 180.000 km op de teller en in technisch perfecte staat dank je niet af, ook al is de lak op de motorkap en het dak niet helemaal perfect meer. Dus kwam ik voor fietsengeld in het bezit van deze Limousine, nota bene inclusief een nieuwe apk.

Afbeelding

Bij de organisatie van La Fête des Limousines ontstond meteen het idee om de XM in te gaan zetten als een soort rijdende promotielimo. Volgers van het evenement op Facebook krijgen dan de mogelijkheid om een leuk idee, mooie rit of andere activiteit waarin de XM een rol speelt te pitchen, en wij als organisatie lenen de auto dan daarvoor uit. Stickers erop en lekker social media ermee spammen, des te meer aandacht voor het evenement, des te beter.
Om dat verzekeringstechnisch ook mogelijk te maken besloot ik de XM direct via Snappcar aan te bieden. Bij verhuur/uitlenen is schade dan gedekt door de verzekering van Snappcar, zodat ik als eigenaar niet het risico loop dat m'n no-claim eraan gaat als de huurder in de fout gaat. Goed geregeld, en om de proef op de som te nemen heb ik de XM vorig weekend verhuurd. Met dit als gevolg:

Afbeelding

Schade! Geloof het of niet, maar de allereerste huurder heeft het gepresteerd de Limo op een stilstaande auto te parkeren. Gelukkig geen gewonden, wel twee flink beschadigde voitures. Wat betreft de XM: voorbumper, grille, beide koplampen en stadslichten zijn afgeschreven. Het leek erop dat de balken nog recht waren en ook radiateur en koelvinnen zijn niet geraakt, dus de auto was gewoon rijdbaar en ik heb 'm direct bij het schadebedrijf afgeleverd.

Afbeelding

Inmiddels heeft een expert de schade bekeken en geconstateerd dat, volgens de bekende schadecalculatiesystemen, er 2.500 euro nodig is om de auto weer strak te maken. Lijkt me nogal veel geld. Desondanks: economisch total loss. Ik wacht dus nu op de uitslag van de rekensom dagwaarde min restwaarde, en dan mag ik besluiten of ik de volledige dagwaarde vergoed krijg of iets minder met behoud van het 'wrak'. Gelukkig was de eerste schattig van de expert een dagwaarde die vrij royaal de aanschafwaarde oversteeg en denk ik niet dat een handelaar in schadeauto's meer dan 300 euro biedt op een gecrashte XM. De optie om de XM te houden en met het geld zelf te repareren is daarom reëel, al moet ik nog even goed onderzoeken of het front echt niet krom is en ik er met wat onderdelen van de sloop en spuitwerk weer een leuke auto van kan maken.

Kortom, spanning en sensatie in mijn altijd dynamische en verrassende wagenpark!
Gijs
Afbeelding
maar nog wel een:
Saab 9-3 Aero Cabrio Abbott RHD, 2001
Peugeot 605 SLi 1994
VW LT 2.0 Westfalia Sven Hedin, 1979
Citroën Visa Club, 1979
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 954
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Netherlands

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor §teven » zo jan 07, 2018 3:52 pm

Wat een leuke ontwikkelingen weer Gijs, behalve die schade natuurlijk...
Afbeelding
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Elst

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor thieuke » zo jan 07, 2018 7:40 pm

Zonde van die xm!
GTS 1986
thieuke
Actieve gebruiker
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jun 14, 2009 12:39 pm
Woonplaats: Netherlands

Re: Espace op zondagmorgen: The Italian Job

Berichtdoor Rudi » ma jan 08, 2018 7:24 pm

Is wel erg jammer. Als het nou de VW was ....

Heb zelf ook wel eens over Snappcar gedacht maar weer te lui om alles uit te zoeken en te regelen. Is wel erg pech als het dan bij de eerste keer meteen mis gaat.

Rudi
Afbeelding Renault 25 TX Manoir 1989
Rudi
Super gebruiker
 
Berichten: 1496
Geregistreerd: di dec 17, 2002 3:04 pm
Woonplaats: Netherlands

VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten

cron