Het spuiten van de Bumper

Voor alle technische feiten en vragen over de Renault 25

Moderator: Jasper

Het spuiten van de Bumper

Berichtdoor gemoya » di aug 05, 2003 8:53 pm

IK ben bij een erkend Focwa bedrijf geweest om eens te vragen wat het kost om mijn voorbumber compleet te laten spuiten door hun, dit gaat mij ongeveer € 250,00 kosten.
Ik moet em er wel zelf afhalen,alles eraf halen en brengen.
Is dit teveel betaald of is die prijs schappelijk.
Weet iemand anders dan een goedkoper adresje,moet wel GOED zijn.
Dit bedrijf waar ik geweest ben staat wel hoog aangeschreven bij ons in de Ymond en ook bij mij, ben er zelf al met 2 auto's geweest en ik ben er zeer goed over te spreken over het blijvend resultaat.

Groetjes
Gerard
gemoya
Standaard gebruiker

Berichtdoor Jan » di aug 05, 2003 9:06 pm

Hou er wel rekening mee dat het demonteren van een voorbumper vaak geen lolletje is met verroeste bouten aan de bumpersteunen. Misschien heb je geluk en schroef je hem er zo af.

Voor de TX van mijn ouders haal ik de bumper eraf en spuit hem zelf wel met een aantal bussen in kleur. Ze zien de auto als vervoermiddel en een beetje mooi of minder mooie bumper zal ze een worst zijn, maar de lak is er wel af op een aantal plaatsen.

Verder geen idee wat het kost om een voorbumper te laten spuiten.

R25 V6 turbo fase 2
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor The Beerhunter » vr aug 08, 2003 8:43 am

Volgens mij kun je dit ook prima zelf doen. Ik zou er in ieder geval geen 250 euro voor betalen...

<font size=1>R25 TX '92 DS:*:* - 455 Blue Admirall - LPG - 247.000 km (and counting)
</font id=size1>
<font size=1>R25 TXE '92 DR:RS:* - 777 Persan Red - LPG - 295.000 km (and counting)</font id=size1>
The Beerhunter
Standaard gebruiker

Berichtdoor Bart Baccara » vr aug 08, 2003 10:33 am

Dit is een normale prijs voor een voorbumper,Aangezien ze er best wel wat werk aan hebben zoals scheurtjes en kale plekken voorbewerken etc.

Maarja het is net wat je wilt uitgeven Ik laat ze helemaal overspuiten voor 1100 euro,Maar dan heb je ook wat!!!

Groet,
Bart.
Bart Baccara
Standaard gebruiker

Berichtdoor Satellite » vr aug 08, 2003 12:46 pm

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Dit is een normale prijs voor een voorbumper,Aangezien ze er best wel wat werk aan hebben zoals scheurtjes en kale plekken voorbewerken etc.

Maarja het is net wat je wilt uitgeven Ik laat ze helemaal overspuiten voor 1100 euro,Maar dan heb je ook wat!!!

Groet,
Bart.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

De hele auto voor 1100 ?
Inclusief BTW ?
Ontdek steeds meer krasjes op mijn auto, ben bang dat ik gewoon in de verkeerde wijk woon met die kinderen die om die auto's rennen en met die rotfietsjes !!!
Zit er dus stiekem over te denken de auto helemaal over te laten spuiten, maar dan wil ik wel ook een blanke lak laag weer.
Satellite
Super gebruiker

Berichtdoor silvershadow » vr aug 08, 2003 2:20 pm

Bart Baccara is op vakantie
Dus een antwoord kan even duren
Kun je intussen gaan sparen voor het spuiten

Harry Bergman
R.R.Team (demontage)
GTX Kl.620 Zilver metallic ( `85)Km 219190 en V6-Inj. Kl.608 Grafiet grijs metallic(`88) Km. 220228
silvershadow
Actieve gebruiker

Berichtdoor zeger » vr aug 08, 2003 3:30 pm

250 Euro voor een bumper is een normale prijs voor een bumper spuiten. Bedenk wel dat er officieel ook nog een speciale flexibele grondlaag onder moet worden gespoten en dat er aan de lak ook nog een "flexible additive" moet worden toegevoegd, omdat een bumper flexibel moet blijven. Dit zijn geen goedkope artikelen. Als de bumper dan ook nog eens een beetje bijgeplamuurd moet worden, en daarna nog geschuurd en ontvet, ben je wel even bezig. Een Focwa-bedrijf berekend gewoon de uren en het materiaal, dus al met al niet eens zo duur, 250 Euro.
Een andere mogelijkheid is om bij zo'n bedrijf even naar de spuiterij te lopen en aan de spuiter te vragen of hij het niet in z'n eigen tijd wil doen. De ervaring leert mij nl dat 75% van alle spuiters bijklust. Kan nog wel eens behoorlijk schelen, maar pas op, er zijn er ook die weten wat hun baas er voor vraagt, en er dan iets onder gaan zitten. Klinkt leuk maar hoe zit dat dan met je garantie? De kwaliteit laat dan ook wel eens te wensen over want ineens kunnen ze dan wel "snel even een bumpertje doen". D.w.z: snel even afraffelen en geld vangen.
zeger
Actieve gebruiker

Re:

Berichtdoor Anne » za jan 12, 2019 5:03 pm

Jan schreef:Hou er wel rekening mee dat het demonteren van een voorbumper vaak geen lolletje is met verroeste bouten aan de bumpersteunen. Misschien heb je geluk en schroef je hem er zo af.

Even over die bumpersteunen...
Heb een bout los gekregen door de klem te blokkeren door er een schroevendraaier in te steken.
Met dezelfde methode de andere klem helemaal aan gort gedraaid. :twisted:
Hoe lossen jullie zo'n situatie op? Ik kan wel lomp de steun doorzagen maar dan moet hij nog steeds van de bumper af. Je kunt er erg slecht bij.
R25 V6 Injection LPG 1989 (608) @337k
R25 Baccara aut. 1991 (999) @294K - donor
Clio 1.4 RN 1993 (995)

gehad: Safrane V6 1995 aut. (777), Safrane 2.5 RXT aut. 1998 (903), Laguna V6 aut. 1994 (777), R21 2.2 GTX aut. 1990
Anne
Standaard gebruiker

Re: Het spuiten van de Bumper

Berichtdoor Robby » za jan 12, 2019 5:46 pm

Flexxen en/of uitboren.
R25 V6 (160bhp) / R25 V6 Turbo (182bhp)
Robby
Site Admin

Keer terug naar Techniek Renault 25