FF VOORSTELLEN.....

Voor alle overige Renault 25 zaken

Moderators: GijsB, Jos

Re: FF VOORSTELLEN.....

Berichtdoor Robby » vr jun 26, 2020 8:47 am

Goed plan!

RJ.
R25 V6 (160bhp) / R25 V6 Turbo (182bhp)
Robby
Site Admin

Berichtdoor Gerco80 » za jun 27, 2020 6:42 pm

Dank allen voor het welkom. Verkoper Marc had een heel verhaal over een overleden oom van zijn vrouw waarvan de auto is geweest. Zover ik kan nagaan op het forum blijkt dit een duim verhaal of betreft dit dan de zekere Onno? Ik begrijp dat Jos de 25 uit België heeft gehaald, en later heeft overgedaan aan Onno. Is er verder nog iets bekend over de historie?
Gerco80
Gast

Berichtdoor CAHM » di nov 10, 2020 10:00 pm

Hallo,

Inmiddels ben ik enkele weken lid en heb me nog niet voorgesteld: beter laat dan nooit, dus bij dezen :)

Ik ben 21 jaar oud, volg de studie Finance & control, vind computers leuker dan verwacht én heb sinds mijn 7e een (sterke) zwakte voor Franse auto's.

Na drie jaar vakkenvullen en uurtjes maken kon ik dan eindelijk met mijn 18e mijn eerste auto kopen. Ik volgde inmiddels een klein jaartje de studie Finance & control en wilde dus een auto met (wat een verrassing..) lage kosten en hoge betrouwbaarheid. Het is toen een Clio IV geworden: een erg goede en fijne auto.

Ik betrapte me er echter regelmatig op dat ik op Gaspedaal naar wat 'roestbakken' aan het kijken was. Had al een langere tijd een zwakte voor een Renault 11 maar als atechnisch persoon met twee linkse handen durfde ik dat niet aan. Bovendien zit ik in een omgeving waar auto's een 'vervoersmiddel' zijn en goedkoop moeten zijn: al het andere is 'onzin'. Gelukkig heb ik afgelopen augustus dan toch de knoop doorgehakt: ik zag online een Renault 25 GTS staan. Ik ben met een kennis (zonder twee linkse handen) de auto gaan bekijken en deze was carrosserietechnisch zeer goed maar heeft wel wat probleempjes. Ter indicatie:

- Instrumentenpaneel werkt wanneer het zin heeft, met een beetje geluk zijn alle klokken óók nog eens accuraat (m.u.v. de toerenteller, die werkt altijd accuraat);
- 'Koelingsproblemen': verwachting is dat dit nu het instrumentenpaneel is
- Startproblemen bij koude motor (verwachting is het ontbreken van de mengelschroef in de carburateur)
- Raammechanismen achter zijn beide kapot
- Sloten werken niet overal
- Lekkage stuurbekrachtigingsvloeistof (verwachting is lekkage stuurhuis)

Ondanks alles ben ik erg blij met mijn Franse voiture uit 1984 :D!

Ow ja, toevallig ook Limburgse leden hier? :wink:

Met vriendelijke groet,

Clint Wolfs
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
CAHM
Gast

Berichtdoor Robby » wo nov 11, 2020 8:44 am

(Alsnog)welkom op het forum :D En zo te lezen nog genoeg leuke klusjes te doen :wink: Mooie auto hoor, veel rijplezier!

Robbert-Jan
R25 V6 (160bhp) / R25 V6 Turbo (182bhp)
Robby
Site Admin

Berichtdoor thieuke » do nov 12, 2020 1:50 pm

CAHM schreef:Hallo,

- Instrumentenpaneel werkt wanneer het zin heeft, met een beetje geluk zijn alle klokken óók nog eens accuraat (m.u.v. de toerenteller, die werkt altijd accuraat);
- 'Koelingsproblemen': verwachting is dat dit nu het instrumentenpaneel is
- Startproblemen bij koude motor (verwachting is het ontbreken van de mengelschroef in de carburateur)
- Raammechanismen achter zijn beide kapot
- Sloten werken niet overal
- Lekkage stuurbekrachtigingsvloeistof (verwachting is lekkage stuurhuis)

Ow ja, toevallig ook Limburgse leden hier? :wink:

Instrumentenpaneel: ach hier en daar wappert er eens een keer een wijzertje en het wordt er almaar donkerder.
Koelingsprobleem heb ik gelukkig (nog) niet.
Startproblemen: het kost een paar pogingen ja.
De raammechanismen achter werken al 25 jaar niet meer (naar behoren). Aan bestuurderskant merk ik dat ik bij betaalpoortjes steeds vaker liever het portier open dan het raam.
Sloten: inderdaad, centrale deurvergrendeling werkt alleen voor bestuurdersportier (al 20 jaar zo)

#Limburg --> 6006
GTS 1986
thieuke
Actieve gebruiker

Berichtdoor Jasper » do nov 12, 2020 4:30 pm

6006 postcode Weert
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat en Alpine a110 legende
Jasper
Actieve gebruiker

Berichtdoor Rudi » vr nov 13, 2020 4:46 pm

Gewaagde keus als je zelf niet heel handig bent. Maar dat kan je ook worden, en met een beetje goede wil kunnen we daar af en toe nog bij helpen.

Leuk: precies dezelfde uitvoering en kleur als mijn vorige 25.

Rudi
Afbeelding Renault 25 TX Manoir 1989
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor CAHM » zo nov 15, 2020 12:17 pm

@Robby, Ja.. klusjes zijn er momenteel genoeg :lol:. Bedankt voor het complement, dat rijplezier zal wel goedkomen (als die eenmaal ooit eens goed loopt.. :?)

@thieuke, ja, anderzijds heeft het wel wat maar zou toch wel graag een temperatuurmeter, benzinemeter en snelheidsmeter willen hebben die in ieder geval vaker dan 10% van de tijd (tegelijkertijd) werken :lol:
Het startprobleem heb ik denk ik trouwens gevonden: er ontbreekt een afstelschroef voor de choke. Schroef is niet meer te krijgen dus denk dat dat een kwestie van tappen is.. Dat zou mogelijk moeten zijn, het lijkt mij gewoon een simpele schroef (niet de schroef van stationair toerental).
Misschien heb je hier wat aan?: viewtopic.php?f=7&t=5124

@Rudi, klopt maar wilde zelf graag zowel leren als een mooie voiture rijden. Tot nu toe is dat gelukt.. Ow, heb je toevallig nog een foto van de vorige/huidige R25?

Ik houd bijeenkomsten in ieder geval in de gaten, zolang die niet in wintertijd zijn en het lukt mij qua planning, ben ik aanwezig :D!
CAHM
Gast

Berichtdoor Rudi » zo nov 15, 2020 1:37 pm

Bij deze de foto:

Afbeelding

Nog uit het analoge tijdperk en daarna ingescand. Inmiddels alweer 20 jaar een "nieuwe" 25, voor alle details zie het topic over de R25 TX Manoir in de sectie mijn projecten.

Rudi
Afbeelding Renault 25 TX Manoir 1989
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor GijsB » zo nov 15, 2020 2:10 pm

Welkom Clint!

Als het coronagebeuren onder controle is zullen we zeker weer eens een bijeenkomst organiseren. Die plannen waren er dit jaar ook, maar ja, het ging even niet...
Voor onderdelen kun je altijd forumlid Jos vragen, die heeft nog wel het een en ander liggen. En hij weet meestal ook wat er wel en niet meer te krijgen is.
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator

Berichtdoor Jasper » zo nov 15, 2020 4:25 pm

Wat er nog te verkrijgen is ?

Nou.. een koplamp V6 , olie filter en dan houd het wel een beetje op
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat en Alpine a110 legende
Jasper
Actieve gebruiker

Berichtdoor CAHM » wo nov 18, 2020 12:08 pm

Wow Rudi, dat is inderdaad een iets luxere tweeling (zie dat jij knipperlichten op het spatbord had.. wat een luxe allemaal :lol:)
Ook complimenten voor je huidige R25.
Heb de 2e fase van achteren altijd stukken mooier gevonden dan de 1e fase..

Bedankt GijsB! Nee begrijpelijk dat dit jaar even overgeslagen moet worden.. Als dat alles is.. :)
Is goed, dan weet ik waar ik moet zijn :D!

Ow.. Waar haal jij je onderdelen vandaan dan als ik vragen mag, Jasper?
CAHM
Gast

Berichtdoor Jasper » wo nov 18, 2020 5:10 pm

Origineel bij Renault of uit eigen voorraad.
Jasper
Actieve gebruiker

Berichtdoor beer80 » ma jan 25, 2021 2:29 pm

Ja, was niet zo netjes van me. Bij deze dan:
Mijn naam is Bernard Prins en woon in Lelystad. We hebben de Renault 25 TXE U9 nu 4 jaar en zijn super blij met de luxe limousine. Er staat bijna drie ton op de teller maar hij rijdt nog als een zonnetje. Jammer dus dat mijn garage de auto afkeurde op die draagarm. We zijn blij met deze Renault 25 club en de suggesties de we na 1 dag al hebben gekregen.
Dank voor je reactie.
beer80
Gast

Vorige

Keer terug naar Algemene zaken R25