Boonacker leeft nog!

Voor alle overige Renault 25 zaken

Moderators: GijsB, Jos

Re: Boonacker leeft nog!

Berichtdoor GijsB » zo aug 05, 2018 8:25 pm

Laat ik dit stokoude topic weer eens even uit het stof trekken. En om dan maar meteen met het slechte nieuws te beginnen: Boonacker is dood. Tenminste, de oude heer Boonacker, zoon van de oprichter van het bedrijf. Zijn schoonzoon is echter springlevend en die zat in eigen persoon een paar weken geleden tegenover Jos en mij in zijn bedrijf!

Voor het boek La Fête des Limousines, dat op 2 september verschijnt, ben ik met hulp van Jos in de geschiedenis van Boonacker en CBT gedoken en dat resulteerde in een interessante geschiedenis, waarin onder meer duidelijk wordt dat er minimaal vijf verlengde Renault 25's door het Haarlemse bedrijf gebouwd zijn. Veel vragen over de tot nu toe wat mysterieuze Limousines van de Lage Landen zijn beantwoord, een aantal is ook nog open en zal dat misschien wel blijven ook.

Het tien pagina's tellende artikel met heel veel uniek beeldmateriaal uit de archieven van Boonacker staat in het boekje, dus dat is de moeite van het bestellen alleen al waard! https://www.citrovisie.nl/la-fete-des-limousines.html

Afbeelding

https://www.citrovisie.nl/la-fete-des-limousines.html
Gijs
Afbeelding
maar nog wel een:
Saab 9-3 Aero Cabrio Abbott RHD, 2001
Peugeot 605 SLi 1994
VW LT 2.0 Westfalia Sven Hedin, 1979
Citroën Visa Club, 1979
GijsB
Sectie Moderator

Berichtdoor Jasper » zo aug 05, 2018 9:16 pm

Ben benieuwd
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker

Berichtdoor Ruud van Hooff » ma aug 06, 2018 6:13 am

Ook ik ben benieuwd.
Ruud

NR-889-P * Megane Estate Bose * 2017 * Autom.* Grijs Titanium * 030.000 km *
Ruud van Hooff
Super gebruiker

Vorige

Keer terug naar Algemene zaken R25