De (on)bekende renault (25)

Voor alle overige Renault 25 zaken

Moderators: GijsB, Jos

Re: De (on)bekende renault (25)

Berichtdoor Jan » di jan 02, 2018 9:35 am

GijsB schreef:Zaten er geen hoezen om jouw stoelen Jan? Ligt me bij dat de bekleding van jouw TS behoorlijk gaar was en Jos er daarom hoezen omheen gedaan had, originele van Renault Boutique en daarom mooi passend.

Goed geheugen Gijs!

Ik vind die zijkanten van de stoelen van de TS uit de advertentie erg dubieus. Ik kan me niet herinneren ooit zoiets gezien te hebben op een R25

Mijn stoelen, zowel met als zonder hoes:
Afbeelding
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor Jan » di jan 02, 2018 10:29 am

R25 TX 1988 37-NLK-2 te koop

https://link.marktplaats.nl/m1237960513
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor Jan » di jan 02, 2018 10:34 am

De lelijkste R25 van Nederland:
TL-20-TN

https://www.autowereld.nl/renault/25/2- ... tails.html
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor §teven » di jan 02, 2018 11:57 am

Misschien zijn de stoelen in die TS een keer opnieuw gestoffeerd met een niet origineel 25-uiterlijk?

Die laatste twee zijn al bekend in de lijst Jan. De 37-NLK-2 is van een bekende 25-rijder uit Arnhem.
Afbeelding
maar nog wel een:
Renault Clio Initiale, LPG, 2002
Volvo 940 Estate HPT, benzine, 1997
§teven
Super gebruiker

Berichtdoor Jan » di jan 02, 2018 12:48 pm

§teven schreef:Misschien zijn de stoelen in die TS een keer opnieuw gestoffeerd met een niet origineel 25-uiterlijk?

Die laatste twee zijn al bekend in de lijst Jan. De 37-NLK-2 is van een bekende 25-rijder uit Arnhem.

Potverdorie, waar staat die lijst ook alweer :mrgreen:
Ik dacht al dat die van WH was, maar wist niet dat hij er eentje had in die kleur...

Die stoel zal mogelijk wel opnieuw gedaan zijn, de fase 1 stoelen zijn erg beroerd namelijk, althans in deze uitvoering.
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor Jasper » di jan 02, 2018 2:19 pm

Jan schreef:De lelijkste R25 van Nederland:
TL-20-TN

https://www.autowereld.nl/renault/25/2- ... tails.html

Vermoeden dat dit een van de introductie Renault 25 fase 2 is .. daar is een foto van , als ik
Tijd heb zoek ik die op.
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker

Berichtdoor Koen » wo jan 03, 2018 11:53 am

Jan schreef:
Koen schreef:Wat mij m.n. opvalt is de staat van de oorspronkelijke stoffen bekleding, deze hoort idd in de TS, maar bij mijn TS was die al na zo'n 15 jaar compleet vergaan aan de bovenzijde van de achterbank, ondanks dat mijn auto altijd binnen stond.
Deze bekleding ziet er echt verrassend gaaf uit.

De stoelen in mijn TS zagen er toch heel anders uit dan deze, ook qua stoelmotief. Ik vraag me af of het de originele stoelen zijn. Ik vind ze er raar uit zien

https://www.autowereld.nl/I153999546/12 ... 2-2020.jpg

@Jan,

Ik heb nog eens in mijn fototjes gezocht en vond nog representatieve foto's van de bekleding van mijn TS (gekocht toen hij 2 jaar oud was, 16 jaar in gereden)
die ziet er dus zo uit, no-nonsense TS-stijl :

Afbeelding

Afbeelding

... en dat lijkt toch wel verdacht veel op de bekleding in de TS van de advertentie ...

De bekleding in de TS die jij bereden hebt is sowieso niet origineel, ik denk dat die uit een GTX komt ...
ex-2x R25 fase1 *TS '85 ('88 -'04) en *GTX '87 ('03 -'09)
Koen
Actieve gebruiker

Berichtdoor Jasper » wo jan 03, 2018 6:27 pm

Of een hoezenset uit de accessoire folder misschien ? Oww ... was niet wakker .. voortaan hele topic maar lezen ;-)
Laatst bijgewerkt door Jasper op do jan 04, 2018 4:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
11 Turbo + 25v6 automaat, 25 V6 Turbo Baccara , 25 Baccara , Alpine V6 Turbo, espace initiale paris 2007 automaat
Jasper
Actieve gebruiker

Berichtdoor Jan » do jan 04, 2018 8:38 am

@Koen: die zien er inderdaad hetzelfde uit als de advertentie.
Die zien er uiterlijk wel beter uit dan die in mijn TS zaten.
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor thieuke » wo jan 10, 2018 10:37 am

Kennen wij Huub Derks of zijn r25?

(Dagblad de Limburger 20 december 2017)

'Rode draad in ons leven is Renault'

MIJN MOBIEL RENAULT ALPINE

In de rubriek Mijn Mobiel vertellen lezers over de bijzondere band met hun auto.

Vandaag Huub Derks uit Beringe over zijn Renault Alpine A310.

In het komende jaar gaan Wilma en Huub Derks uit Beringe de autoreis van hun leven maken.

Het echtpaar zal dan deelnemen aan Marco Poloroute, ook wel zijderoute genoemd.

Die zal hen van het Noordoostpolderplaatsje Bant naar Beijing (Peking) voeren. In een Renault 25. ,,Want dat Franse automerk vormt de rode draad in ons leven", zegt Huub die in het dagelijkse leven eigenaar is van een klein hightechbedrijf dat zich bezighoudt met draaien freeswerk en het bewerken/bouwen van gasturbines en onderdelen daarvoor.

Bedrijf

Behalve de Renaults, die de vrijetijd van de Derksen voor een deel beheersen, zijn ze druk met hun technologisch bedrijf Detechco waar Huub, zijn echtgenote en nog zes medewerkers hun boterham mee verdienen.

Huub: ,,Ik was voorheen werknemer in dezelfde bedrijfssector in Lomm, maar besloot in 2013 op eigen benen te gaan staan, omdat ik kansen zag om een beter en goedkoper product in de mark te zetten."

Op dit ogenblik levert hij machines in onder meer Frankrijk en Algerije.

De keerzijde van die zelfstandigheid is een intensieve en lange werkweek, omdat hij zich naast de productie ook nog volop bezighoudt met de acquisitie en de verkoop.

In zijn jonge jaren kocht Huub ooit een gebruikte Toyota Carolla, een Japans budgetautootje dat hij eigenhandig opknapte. Daarbij kwam zijn mts-opleiding en zijn vakdiploma voor het garagebedrijf hem goed van pas. ,,Ik ben in die tijd ook gaan crossen met Kevers en Fiatjes."

Hij reed ook in een aantal Celica's (ook Toyota) en leerde onderwijl Wilma kennen die op de administratie bij een Renaultgarage werkte.

Vanaf die tijd maakte Huub op het autovlak een switch van Japan naar Frankrijk. ,,Niet alleen kreeg ik dan tips als er een goede Renault te koop werd aangeboden in de garage van Wilma, maar ook trok mij het feit dat het merk zeer actief was in de Formule 1, dat vond ik wel interessant."

Alpine

Hij had onder meer Espaces en zelfs twee Renaults Avantime, een opmerkelijk model dat het op de markt overigens niet erg goed deed.

Jaren geleden kocht Huub zijn Renault Alpine in Hoensbroek van een particuliere bezitter, zijn eerste van zijn huidige drie Alpines. ,,Ik gaf in die tijd producttrainingen in Zuid- Frankrijk en zat zomaar wat op internet te kijken. Zag dat er een auto werd aangeboden waarnaar ik op zoek was. Op de terugweg naar huis ben ik even gaan kijken. De auto bleek zes jaar lang niet gereden te hebben, er waren problemen met de dubbele ontsteking en alle slangen waren verrot."

Omdat hij er perspectief in zag kocht Huub de auto, maakte hem weer in orde en ging rally's rijden, vaak in het buitenland waarbij Wilma regelmatig van de partij was.

Ook organiseert Huub vaak zelf rally's, zoals in 2015 de Benelux Tour waaraan 25 Alpines uit vijf landen deelnamen met als startpunt Luxemburg, het land waar hijzelf geboren is.

Vóór de Benelux Tour maakte hij een lange tocht naar het Afrikaanse Gambia, op touw gezet door een leraar van het ROC (project van de stichting Go for Africa). Aan de 7800 kilometer lange tocht nam hij deel met een Renault 25 diesel die hij na afloop ter plekke aan een bushdoctor schonk.

Beijing

Het komende jaar gaan Huub en Wilma weer met een auto op pad.

Nu gaat de reis naar Beijing in China.

Een afstand van 14.000 kilometer die weer afgelegd zal worden in een Renault 25. Gereden wordt onder auspiciën van Transasiaclassic 2018. ,,In Beijing eindigt voor ons de rit. Mijn accountant zal dan terugrijden via Mongolië, Rusland en Polen naar de Noordoostpolder", zegt Huub. ,,Dit soort evenementen zijn voor mij en Wilma ware ontspanning.

Wij kunnen onze drukke werkkring dan voor een poos loslaten."

Wilma en Huub hebben drie nog thuiswonende dochters. Jelena, Veerle en Vera. De laatste dochter dient als beroepsmilitair bij de landmacht in een nabijgelegen kazerne.

Volgens vader Huub is ze ook een echte autofreak en heeft haar eigen Renault Clio Sport.

PASPOORT

Naam Huub Derks Woonplaats Beringe Leeftijd 56 jaar Rijbewijs sinds 1979 Auto Renault Alpine Bouwjaar 1980 Gewicht 980 kg Typeaanduiding A310 (V6) Motorinhoud 2,7 liter Motortype 6 cilinder Vermogen 150 pk Topsnelheid 230 km/u Verbruik 1:10 Gekocht in 2002 Bijzondere kenmerken polyester carrosserie Nieuwprijs EUR 30.545,- in 1980 Restauratiekosten EUR 2.500,- Onderhoudskosten per jaar EUR 150,- Verzekering EUR 54,- per jaar
GTS 1986
thieuke
Actieve gebruiker

Berichtdoor Robby » za jan 13, 2018 9:48 pm

Zegt mij niks. En als de auto's vnl in het buitenland rijden en/of daar gedoneerd worden, zul je ze hier waarschijnlijk ook niet zien :P

RJ.
R25 V6 (160bhp) / R25 V6 Turbo (182bhp)
Robby
Site Admin

Berichtdoor Rudi » zo jul 08, 2018 7:37 am

Eindelijk eens een andere 25 in Eindhoven gezien dan de GTS die ik regelmatig tegenkom: dit keer een bruine TX. Op basis van de combinatie van wat ik ongeveer onthouden heb en de kentekenlijst moet dat de XF-94-SP geweest zijn.

Rudi
Afbeelding Renault 25 TX Manoir 1989
Rudi
Super gebruiker

Vorige

Keer terug naar Algemene zaken R25