Lek

Tips, vragen en suggesties over het onderhoud van en sleutelen aan de Renault 25

Moderator: Jasper

Lek

Berichtdoor Rudi » za mei 25, 2013 11:51 am

Vandaag maar eens door de wasstraat geweest want de pekel van de winter moest er nog af, beter laat dan nooit.

Helaas na afloop wel veel water aan beide kanten onder de matjes voorin. Geen idee waarlangs dat de auto binnenkomt. Misschien toch eens laten onderzoeken bij lasser Piet. Dit jaar nog verrassend weinig geld in de auto geïnvesteerd dus het wordt weer tijd ...

Rudi
Afbeelding Renault 25 TX Manoir 1989
Rudi
Super gebruiker

Re: Lek

Berichtdoor Ruud van Hooff » za mei 25, 2013 3:33 pm

Rudi schreef:Vandaag maar eens door de wasstraat geweest want de pekel van de winter moest er nog af, beter laat dan nooit.

Helaas na afloop wel veel water aan beide kanten onder de matjes voorin. Geen idee waarlangs dat de auto binnenkomt. Misschien toch eens laten onderzoeken bij lasser Piet. Dit jaar nog verrassend weinig geld in de auto geïnvesteerd dus het wordt weer tijd ...

Rudi

Jammer Rudi, je voorruit is vorig jaar toch eruit geweest, dus mag je verwachten
dat het daar geen problemen geeft.
Succes met het zoeken.
Ruud

NR-889-P * Megane Estate Bose * 2017 * Autom.* Grijs Titanium * 030.000 km *
Ruud van Hooff
Super gebruiker

Berichtdoor Rudi » do nov 27, 2014 4:03 pm

Soms duurt het even maar ook hiermee vandaag weer even geëxperimenteerd. Aan de passagierskant de matten zoveel mogelijk los gemaakt en vervolgens door de wasstraat. Helaas blijkbaar niet ver genoeg losgemaakt om te zien waar het vandaan komt :( .

Het lijkt alsof het ergens door het midden komt maar ja, het kan natuurlijk ook een hele route achter allerlei paneeltjes langs afleggen en er pas in het midden uitkomen. Ik zou haast denken ergens bij het schutbord. Langs de kachel? Ventilatiekanalen? versnellingspook?

Tja, er stond weer ongeveer 5 cm water. De grote hoop kun je er wel uitscheppen maar de isolatie was nog niet droog van de vorige keer (toch anderhalf jaar geleden), is dus wel duidelijk dat ik de komende winter weer veel zal moeten krabben aan de binnenkant :shock: .

Waarschijnlijk zal de auto toch veel verder gestript moeten worden en dan nog een keer door de wasstraat, hij zal sowieso ooit uit elkaar moeten om hem droog te krijgen. Zo'n klusje zou wel eens kunnen blijven liggen tot het voorjaar (of toevoegen aan de Haalderen lijst).

Rudi
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor Jan » do nov 27, 2014 5:15 pm

En met een tuinslang kijken? In de wasstraat heb je meteen zo'n enorme plons water binnen blijkbaar.
Hopelijk wordt het niet zo'n strenge winter...Ik had in de V6 ook ergens een lek, maar het tapijt aan de passagierskant en vooral die dikke schuimrubber laag daaronder is eeuwig nat gebleven
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor sepp » za dec 06, 2014 7:30 am

Waarschijnlijk loopt het van bovenaf de kachel in.Daar waar de ventilator in zit.Is die kap nog heel?Is de rubber afdichting nog op z'n plek?(heb het zelf gelukkig niet,maar is naar mijn mening een aannemelijke plek om de zoektocht te beginnen)
Succes
gr Sepp
sepp
Actieve gebruiker

Berichtdoor Rudi » ma dec 08, 2014 4:35 pm

sepp schreef:Waarschijnlijk loopt het van bovenaf de kachel in.Daar waar de ventilator in zit.Is die kap nog heel?Is de rubber afdichting nog op z'n plek?(heb het zelf gelukkig niet,maar is naar mijn mening een aannemelijke plek om de zoektocht te beginnen)
Succes
gr Sepp

Dat leek me eigenlijk ook één van de weinige mogelijkheden, ik zal daar eens verder gaan zoeken maar iets warmer weer zou dan wel prettig zijn.

Rudi
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor Rudi » zo dec 14, 2014 12:44 pm

Gisteren de voorstoelen en middenconsole verwijderd.

Twee dingen die me opvallen: de isolatiematten zijn maar tot een bepaalde hoogte vochtig, het water komt dus niet heel hoog binnen en achter het middenconsole of eigenlijk bij de aansluiting van middenconsole naar dashboard kun je duidelijk veel vocht zien onderin. Dit lijkt dus de theorie dat het ergens via ventilatie/kachel binnenkomt te bevestigen. Nog even een gieter water over de auto gegooid, dit was in ieder geval te weinig (of op de verkeerde plek) om water binnen te krijgen.

Daarna nog een keer onder de motorkap gekeken, de dunne kunststofplaat die boven de blowermotor zit is inderdaad beschadigt en je kunt ook zien dat hier na de gieter aktie water naar binnen is gelopen. Nu weet ik niet wat hier allemaal nog aan bescherming onder zit maar misschien is dit op zich al genoeg om lekkage te veroorzaken? Om dat beter te bekijken zal de boel daar nog een keer uit elkaar moeten.

Vervolgplan is in ieder geval om de natte delen van de isolatiematten te verwijderen, ik zal ze daarvoor helaas wel door moeten snijden anders moet echt heel de auto uit elkaar. Buiten de auto zijn ze waarschijnlijk vrij snel te drogen.

Ik heb het verwijderen van het middenconsole meteen gebruikt om veel overbodige kabels te verwijderen en weer wat overzicht te creëren. Zo zat er nog een carkit in van een telefoon die ik al jaren niet meer heb en een kabel om een lamp op te laden die ook al lang overleden is. Echt veel kastjes, draden en connectoren die je dan alweer uit de auto kunt gooien.

Is er nog ergens aan zo'n kunststof plaatje voor boven de blower te komen? Lijkt me erg lastig daar een goed exemplaar voor te vinden. Andere ideeën?

Rudi
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor Ruud van Hooff » zo dec 14, 2014 7:11 pm

Ik zou zeggen Jos ?
Maar dat heb je denk ik al gevraagd.
Succes met je doorzettingsvermogen.
Ruud

NR-889-P * Megane Estate Bose * 2017 * Autom.* Grijs Titanium * 030.000 km *
Ruud van Hooff
Super gebruiker

Berichtdoor Robby » ma dec 15, 2014 11:52 am

Die dunne kunststof kappen zijn 9 van de 10x bros, en dus gescheurd, volgens mij. Afhankelijk van de staat zou ik eea weer met (zwarte) duck tape verstevigen.

RJ.
R25 V6 (160bhp) / R25 V6 Turbo (182bhp)
Robby
Site Admin

Berichtdoor Rudi » ma dec 15, 2014 5:55 pm

Robby schreef:Die dunne kunststof kappen zijn 9 van de 10x bros, en dus gescheurd, volgens mij. Afhankelijk van de staat zou ik eea weer met (zwarte) duck tape verstevigen.

RJ.

Iets veel beters heb ik ook nog niet bedacht maar het lijkt me niet echt een degelijke oplossing om iets waterdicht te maken. Misschien kan ik iets maken van dun flexibel kunststof of zo?

Rudi
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor Rudi » ma dec 15, 2014 5:57 pm

Ruud van Hooff schreef:Ik zou zeggen Jos ?
Maar dat heb je denk ik al gevraagd.
Succes met je doorzettingsvermogen.

Dit keer nog niet gedaan, omdat die dingen meestal toch slecht zijn verwacht ik zelfs bij Jos geen exemplaar te vinden. Maar ik laat me graag positief verrassen :D

Rudi
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor Rudi » ma dec 15, 2014 6:16 pm

Op deze foto kun je zien dat de aansluiting in het midden waar het middenconsole tegenin zit aan de onderkant helemaal nat is. Aangezien het water waarschijnlijk niet omhoog loopt zal het wel hierlangs naar beneden de auto in lopen.

Afbeelding

En op deze foto kun je zien dat alles onder controle is :o

Afbeelding

Rudi
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor Jan » ma dec 15, 2014 10:30 pm

Een soort Flintstone auto. Alleen nog een gat in de bodem......
clio 3 phase 1 exception
Jan
Sectie Moderator

Berichtdoor Rudi » di dec 16, 2014 9:22 pm

Jan schreef:Een soort Flintstone auto. Alleen nog een gat in de bodem......

Dan kan ik hem misschien beter niet droog maken ...

Rudi
Rudi
Super gebruiker

Berichtdoor millhill » wo dec 17, 2014 7:35 pm

zag het zo niet als optie tussen de suggesties staan: is het niet een lekke kachelradiateur?
25 TXE '91. Kleur 999 (01/02/2010:389.307km) http://millhill.nl/renault (incl. onderhoudsloglijst!)
millhill
Actieve gebruiker

Volgende

Keer terug naar Onderhoud & sleutelen