Bijzonderheden te koop op het net

Vraag & aanbod van Renault 25's en onderdelen

Moderator: Jan-Geert

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor GijsB » vr mei 08, 2020 2:43 pm

Robby schreef:Ik sluit mij bij Steven aan. Dat deden die fransozen 10 jaar geleden ook al: oa. fase2 koplampen en achterlichten in een fase1 zetten, het ziet er niet uit.


Als je het goed wil doen, is het nogal een dingetje. Bumpers, verlichting, motorkap, voorschermen, achterschermen... En dan moet je ook nog die 'Sacco-Bretter' van de deuren halen en de interieuraanpassingen doen. Nee, hij is mooi zoals hij is. Ook al is het de verkeerde phase.
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Diever

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor §teven » vr mei 08, 2020 6:10 pm

GijsB schreef:... 'Sacco-Bretter' ...


Pas op, zometeen komen de W124-fanaten via Googlezoekopdrachten hier bij ons op het forum terecht! :mrgreen:
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1362
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Siebengewald

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor GijsB » za mei 09, 2020 5:21 pm

Toch wel erg benieuwd ben ik vanmorgen in alle vroegte vanuit Drenthe naar het zonnige Zeeland vertrokken. Dat duurt even, maar ik zou erna toch naar Amsterdam gaan en dan ben je al halverwege. Bijna.

Bij de vriendelijke mannen van garage Van Halst stond de V6. Eigenlijk precies zoals op de foto's: een eerlijke, onverprutste maar bij lange na niet perfecte auto. Kleur, uitvoering en originaliteit zijn top natuurlijk, de kilometerstand en historie aantoonbaar en vind er nog maar eens een, een handgeschakelde V6 met 130.000 km.

Ik heb de auto op de brug bekeken en dan zie je toch wel wat dingetjes. Op enkele plekken begint de dorpelrand te roesten, dus hier moet op termijn wat aan gedaan worden. De schuine dwarsbalk voor (de bekende driehoek) is al eens gelast, en voor wie wel eens de Klokje Rond-filmpjes van Autoweek kijkt: Rupert de stagiair heeft er z'n best op gedaan. Het laswerk ziet er wat lullig uit. Aan de andere kant: het is wel dicht, netjes afgekit en getectyleerd en duidelijk laswerk van jaren geleden, maar niet verder door gaan roesten. Acceptabel dus. Draagarmen onder zullen een keer gedaan moeten worden (vooral oppervlakkig bruin), de bovenste draagarmen zijn nog netjes.

Interieur kan ik kort over zijn: heel netjes, maar toe aan een flinke schoonmaakbeurt en een paar nieuwe matten.

Exterieur: nergens echte roest, wel hier en daar een plekje maar vooral roest als gevolg van beschadigingetjes. Want die heeft de auto genoeg: geen plaatwerkdeel is meer strak. Het valt mee, met een spuitbus, lakstift en een paar uurtjes restyle kom je een heel eind, maar er is wel werk aan de winkel. Voor- en achterbumper zijn ook beide beschadigd en die wielen ook niet meer optimaal.

Vrijwel alle elektronica werkt, helaas ontbreekt de sleutel met infraroodzender. Wel twee reservesleutels. Het schuifdak opende en sloot met moeite tot een centimeter of vijf, daarna helemaal geen beweging meer in te krijgen. Mechanisme zal wel vast zitten.

Motorisch dan weer geen probleem. Koud even een wat rauwe loop, maar dat kennen we van de PRV. Verder gewoon goed, geen gekke dingen. Al verdient de motorruimte geen schoonheidsprijs, ook hier zal een rondje poetsen wonderen doen. Door de monteur zijn de waterpomp, radiateur (op maat gemaakt) en de beruchte slangetjes onder het inlaatspruitstuk vernieuwd.

Los van dat alles: wat was het fijn om weer eens een rondje in een R25 te sturen!

Maar dan nu de hamvraag: heb ik zaken gedaan? Nee, niet. Of nog niet. Punt is dat eigenlijk alles wel klopt aan deze auto, hij is eerlijk, puur en sympathiek. Maar ik voel bij een Ph1 gewoon niet de wow-factor die een Ph2 wel heeft voor mij. Het gevoel dat ik deze auto moet hebben is er niet, hoe verschrikkelijk leuk ook. Het werk is overkomelijk, de investering beperkt en dan heb je een potentiële waardestijger in handen, zo is het gewoon. Maar toch, ik ben niet van plan er vannacht slecht van te gaan slapen. Tenzij ik onverwacht midden in de nacht zwetend wakker word.

Afbeelding

Afbeelding
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Diever

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor §teven » zo mei 10, 2020 8:03 am

Leuk dat je je bevindingen hier even deelt Gijs. Je hebt er een aardig dagje uit van gemaakt qua kilometers. Als ik het zo lees, toch wel wat werk om deze, in de basis goede 25, echt netjes te maken. Misschien als het een Phase 2 was geweest dat je toch toegslagen zou hebben, je hebt ergens een zwak voor of niet natuurlijk. Persoonlijk denk ik aan de hand van jouw bevindingen: iets teveel cosmetisch werk voor deze prijs, 130K aan km's zegt eigenlijk niet eens zo heel veel met deze leeftijd. Is leuk, maar carrosserie en laswerk is lastiger en kostbaarder op orde te krijgen dan een motor weer draaiend. Maar goed, als je fan bent van een Phase 1, is dit zo te lezen een erg leuke en goede basis.

Ps. Rupert, die is echt een leuke van Joep. En op zich hoeft het aan de onderkant niet per se supernetjes, als het maar goed gedaan is.
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1362
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Siebengewald

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor GijsB » zo mei 10, 2020 5:39 pm

Wat dan wel akelig toevallig is: een heel goed met de Zeeuwse Ph1 vergelijkbare Ph2 staat momenteel ook te koop. Dus jongens, wat mekker ik nou? Vlakbij Stuttgart, maar zo heel veel verder dan Zeeland is dat vanuit Diever niet. Ook 130k op de teller, lichtblauw, V6 handbak, stof en schuifmans. Fijn ook dat de aanbieder eerlijk is (lijkt te zijn) over de staat van de auto, waarvoor ik 4.900 euro dan toch wel een beste bom duiten vind, wetende dat Duitsers niet van het onderhandelen zijn. Je krijgt er wel wat leesvoer en een Haalderiaans onderdelenmagazijn bij!

Afbeelding
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Diever

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor §teven » ma mei 11, 2020 5:14 am

En met cruise control! Je bent op dit moment op pad hierheen begrijp ik? :wink:
§teven
Super gebruiker
 
Berichten: 1362
Geregistreerd: di okt 02, 2007 12:33 pm
Woonplaats: Siebengewald

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor Anne » ma mei 11, 2020 5:22 pm

Dit is zo'n kans die je niet wilt laten lopen Gijs. Verzet je niet langer. ;-)
R25 V6 Injection aut. LPG 1989 (608)
Clio 1.4 RN 1993 (995)

gehad: Safrane V6 1995 aut. (777), Safrane 2.5 RXT aut. 1998 (903), Laguna V6 aut. 1994 (777), R21 2.2 GTX aut. 1990
Anne
Actieve gebruiker
 
Berichten: 245
Geregistreerd: zo mei 23, 2004 8:00 am
Woonplaats: Belgie

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor GijsB » ma mei 11, 2020 7:54 pm

De verleiding is heel groot om er werk van te maken. Ik heb sterk de indruk dat ik deze auto precies twee jaar geleden al eens op het spoor ben geweest, toen nog te koop in Darmstadt. Dat ging om een blauwe, handgeschakelde V6 met stof, schuifdak en cc, met een vergelijkbare kilometerstand. Ik had toen telefonisch al een prijsafspraak gemaakt en zou de auto gaan halen nadat de TÜV vernieuwd was, maar op de dag dat dat zou gebeuren belde de verkoper dat de motor was warmgelopen met vermoedelijk gevolgschade. Feest ging niet door toen. Omdat toen alle conversatie telefonisch ging, kan ik er niets meer van terugvinden (behalve een berichtje in dit topic van mei 2018).

Tegelijkertijd zijn er ook nogal wat onzekerheden op het werk en is het voortbestaan van mijn functie in gevaar. Hoewel het verschil niet groot is voelt 5 mille uitgeven daardoor net even wat minder comfortabel dan 3. Dus ik slaap (zweet?) er nog maar weer eens een nachtje over.
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Diever

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor DavePB » do mei 14, 2020 9:45 am

§teven schreef:En met cruise control! Je bent op dit moment op pad hierheen begrijp ik? :wink:


Waarom heeft die phase1 dat eigenlijk niet? Cruise-control was toch standaard op een V6 injection?
R15 TL in restauratie (1975),
R15 GTL Grand Prix in afwachting van restauratie (1977)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R20 TS (1984)
Alpine V6GT (1987) - te koop
ZOE Q210 Intens met 43KwH accu-upgrade (2013)
DavePB
Standaard gebruiker
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 29, 2019 7:30 pm

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor Anne » do mei 14, 2020 10:40 am

DavePB schreef:
§teven schreef:En met cruise control! Je bent op dit moment op pad hierheen begrijp ik? :wink:


Waarom heeft die phase1 dat eigenlijk niet? Cruise-control was toch standaard op een V6 injection?

Nee, dit was een optie. Die van mij had het ook niet. Wel als eerste overgebouwd uit Ruud's Baccara. :)
R25 V6 Injection aut. LPG 1989 (608)
Clio 1.4 RN 1993 (995)

gehad: Safrane V6 1995 aut. (777), Safrane 2.5 RXT aut. 1998 (903), Laguna V6 aut. 1994 (777), R21 2.2 GTX aut. 1990
Anne
Actieve gebruiker
 
Berichten: 245
Geregistreerd: zo mei 23, 2004 8:00 am
Woonplaats: Belgie

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor GijsB » do mei 14, 2020 1:33 pm

Duitse V6'en hebben wel, in tegenstelling tot Nederlandse waarop het een optie was van 6700 gulden, ABS standaard. In elk geval de Ph2.
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Diever

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor Anne » do mei 14, 2020 4:48 pm

GijsB schreef:Duitse V6'en hebben wel, in tegenstelling tot Nederlandse waarop het een optie was van 6700 gulden, ABS standaard. In elk geval de Ph2.


Nee joh. :shock:
CC was 1125 gulden

viewtopic.php?f=6&t=1156
R25 V6 Injection aut. LPG 1989 (608)
Clio 1.4 RN 1993 (995)

gehad: Safrane V6 1995 aut. (777), Safrane 2.5 RXT aut. 1998 (903), Laguna V6 aut. 1994 (777), R21 2.2 GTX aut. 1990
Anne
Actieve gebruiker
 
Berichten: 245
Geregistreerd: zo mei 23, 2004 8:00 am
Woonplaats: Belgie

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor GijsB » do mei 14, 2020 7:25 pm

Anne schreef:Nee joh. :shock:
CC was 1125 gulden


Echt wel hoor. Ik bedoel ABS, dat was standaard in Duitsland. CC niet, daarvoor moest je ook als Duitser bijbetalen.
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Diever

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor DavePB » vr mei 15, 2020 8:36 am

Ik wist toch eigenlijk wel zeker dat cruise control standaard was op een V6i. Dus ben maar even in mijn brochures gedoken. Hebben we allebei gelijk. :) Bij de introductie was het standaard, vanaf modeljaar 86 was het een optie.
R15 TL in restauratie (1975),
R15 GTL Grand Prix in afwachting van restauratie (1977)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R20 TS (1984)
Alpine V6GT (1987) - te koop
ZOE Q210 Intens met 43KwH accu-upgrade (2013)
DavePB
Standaard gebruiker
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo dec 29, 2019 7:30 pm

Re: Bijzonderheden te koop op het net

Berichtdoor GijsB » za mei 16, 2020 9:11 pm

Een oude bekende te koop, de auto die ooit van Onno was. Lijkt nog altijd in nette staat.

Afbeelding
Gijs
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Renault 25 V6 Injection kat. 1988
Peugeot 605 SLi 1994
Skoda 105 S 1985
Skoda Octavia Combi 1.8T L&K 2004
GijsB
Sectie Moderator
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: za apr 14, 2007 9:05 am
Woonplaats: Diever

VorigeVolgende

Keer terug naar Te koop gevraagd / aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten